Pereiti prie turinio

kaip rašyti straipsnį

Taip, teisingai, jūs patys galite jį parašyti. Nereikia čia didelių mokslų. Reikia tik valandos laiko. Šiame straipsnyje duosime konkrečius patarimus, kaip parašyti gerą SEO straipsnį. Užtruksite tik valandą. Ne daugiau...

Kaip rašyti SEO straipsnį apie tai, ko neišmanai...

Čia esminė dilema. Nes norint viską išmanyti neužteks gyvenimo domėtis. SEO straipsnis turi būti paviršutiniškas. Tai reiškia, kad jo tikslas nėra gilintis į tam tikras problemas, jas analizuoti ir ieškoti sprendimo būdų. Tai mokslinio darbo – referato, kursinio, diplominio tikslas. SEO straipsnis bus talpinamas tinklaraštyje, kurio niekas neskaito, arba apsidžiaugs radęs tokį „perliuką“, kaip šis straipsnis.

Esmė yra nepateikti daug naudingos informacijos, bet sudominti jos pasiieškoti internete. Dėl to SEO straipsniuose taip dažnai atrandame raginimus paieškoti Google tam tikrų frazių.

Raktažodžių paieška – 15 minučių

Pirmiausia susirašykite raktinius žodžius, kuriuos panaudosite straipsnyje. Naudokitės galva ir Google pasiūlymais. Jei rašote apie buhalterines paslaugas, tiesiog įveskite pora žodžių į paieškos laukelį ir stebėkite, kokius pasiūlymus duos Google. Išsirinkite pora ir juos susirašykite. Užtruksite 10 minučių ieškodami. Jums reikia bent 5 raktinių žodžių.

Informacijos paieška – 15 minučių

Iš karto galite atsiversti Delfi.lt ir Wikipedia.org puslapius, taip pat ir Quora.com ten įveskite savo raktinius ir pasižiūrėkite, kas ką rašo. Per 15 minučių tikrai surasite pora naudingų straipsnių ir permesite juos akimis. Visko skaityti tikrai nebūtina, nebent labai įdomu patiems. Per 15 minučių galima perskaityti 3 didelius straipsnius. To pakaks, kad galėtume papasakoti informaciją savais žodžiais.

Straipsnio rašymas – 30 minučių

Turite raktinius, šiek tiek pasidomėjote pasaulinėmis tendencijomis, dabar kibkite į darbą. Parašyti 300-500 žodžių tekstą galima per 20 minučių, tačiau taip rašo profesionalai. Jums reikės daugiau laiko ir pastangų. Per pusvalandį galite surašyti visai neblogą ir pusilgį straipsnį.

Straipsnio struktūra labai paprasta:

  • Įžanga;
  • Problemos konstatavimas ir jos aplinkybių paaiškinimas;
  • Problemos sprendimo būdas;
  • Apibendrinimas ir moralas.

Įterpkite tam tikro asmens citatą – atrodys solidžiai, kaip pranešimas spaudai. Net jei ir nežinote tikslaus žmogaus vardo. Pakaks paminėti, kad kažkuris darbuotojas sakė ar prasitarė...

Viskas, straipsnis gatavas. Ar jus labai skubina terminai? Ar įmanoma atidėti publikavimą rytojaus dienai? Jei taip, atidėkite. Kitą dieną tekstą dar kartai perskaitykite. Radote keletą vietų, kurios nepatinka? Pataisykite jas, pakeiskite keletą frazių. Tekstas visada yra gyvas, tad natūralu, kad kitą dieną nebūsite linkę naudoti tam tikrų žodžių konstrukcijų, kurias panaudojote vakar.

Nepamirškite formatavimo! Pastraipų pavadinimus ne pajuodinkite, o uždėkite antraštės stilių H2, H3 ar H4. H1 jau panaudotas publikuojant. Tai jūsų straipsnio pavadinimas. Naudokite sąrašus ir taškuotą grupavimą („bullet point“). Tai padeda skaitytojui lengviau suvokti tekstą. Jei neturite kaip patikrinti klaidų, pasinaudokite nemokamu įrankiu Rasyba.lt. Tai lietuviško teksto klaidų tikrinimas...

Jūsų straipsnis baigtas! Dabar galite jį publikuoti. Kur? Čia jau kita tema…

 

yoast

Kalbantis su kai kuriais klientais, kurie yra itin susirūpinę savo puslapio SEO ir tekstų kokybe, dažnai kalba pakrypsta apie vieną dažniausiai naudojamų SEO įskiepių Yoast. Bėda ta, kad šis įskiepis yra skirtas anglakalbei rinkai ir kartais lietuviški tekstai nėra tinkami. Bet esmę galima suprasti.

Yoast turi tam tikrą taisyklių rinkinį, kuris nusako, ar tekstas yra pakankamai geras. Pastebėkite, jei atitinkate daugumą reikalavimų, viršutinėje juostoje atsiranda žalias rutuliukas, o jei ne – raudonas, signalizuojantis, kad reikia kažką pakeisti.

Kokie tie Yoast reikalavimai?

Sakinio ilgis. Normalu, kad sakinys būtų iki 20 žodžių ilgio. Vargas mokslininkams! Jie neturi jokių šansų patenkinti šiuosreikalavimus 😉. Beje, ilgesnių nei 20 žodžių sakinių kiekis teste neturėtų viršyti 25 proc. Tai reiškia, kad tik vienas iš 4 sakinių gali būti ilgesnis, nei 20 žodžių.

Paragrafo ilgis. Paragrafai turi būti ne ilgesni, kaip 150 žodžių.

Teksto ilgis. Tekstas turi būti ne mažesnis, nei 300 žodžių. Labai iš piršto laužtas reikalavimas. Raštvedyboje mašinraštis yra 250 žodžių, tad šis 300 skaičius nelabai turi realaus pagrindo.

Antraštė. Tekste reikia panaudoti bent vieną antraštę, kuri išskiriama ne pajuodintu tekstu, o H1, H2 ar H3 atributais.

Tarpai tarp antraščių. Yoast mano, kad optimalus tarpas tarp dviejų antraščių yra 300 žodžių.

Raktinis žodis antraštėje. Galima straipsniui priskirti vieną ar kelis raktinius žodžius. Raktinis žodis turi būti ir antraštėje. Jei jo ten nėra – minusas.

Raktinis žodis puslapio adrese. Jei jau įvedate raktinį žodį, žiūrėkite, kad jis būtų minimas ir adrese. Nesvarbu, ar tas raktinis turi lietuviškų raidžių, Yoast supranta ir be jų.

Raktinis žodis pirmame paragrafe. Yoast pageidauja, kad raktinis žodis būtų paminėtas straipsnio pradžioje, tai yra pirmajame paragrafe.

Raktinis žodis su išeinančia nuoroda. Raudonai pažymėtas perspėjimas, jei raktinis žodis yra išeinančios nuorodos tekste. Tai dėl paskutinių Google reikalavimų vengti tikslių raktinių frazių.

Raktinis žodis naudojamas pirmą kartą. Keista, bet Yoast rūpinasi ir kad savo puslapyje nenaudotumėte to paties raktinio žodžio daugelyje savo puslapių.

MetaDescription. Nėra metadescription? Google robotai nuskaitys pirmą tekstą, o Yoast raudonas rutuliukas primins, kad kiekvienam puslapiui reikia MetaAprašymo, kuris dabar yra 220 simbolių su tarpais.

Vidinės nuorodos. Raudonai dega signalas tada, kai tekste nėra vidinių nuorodų. Visiškai nepagrįstas Yoast reikalavimas, nes paprastai daugelis WordPress dizaino temų turi susijusių straipsnių funkciją, kuri ir padaro tas vidines nuorodas po tekstu.

Raktažodžių tankis. Yoast mano, kad 2,5 proc. teksto gali sudaryti raktažodis. Jei šis procentas yra didesnis – perspėjimas. Įdomu tai, kad raktažodžių tankis jau kuris laikas laikomas atgyvena, nors logikos tame yra. Juk lietuvių kalbos mokytoja pastoviai taisydavo sakinius, kuriuose nuolatos kartodavosi tas pats veiksnys...

Raktažodis paveikslėlio ALT pavadinime. Google reikalauja visiems paveikslėliams normalaus ALT pavadinimo. Yoast reikalauja, kad jame būtų ir raktažodis. Nelabai pagrįstas reikalavimas, nes daug kur naudojamos asociatyvios iliustracijos. Jei paveikslėlyje pavaizduotos dvi rankos, tai kodėl turėtume ALT tekste rašyti „UAB steigimas“ ar „verslas“?

Išeinančių nuorodų kiekis. 400 žodžių tekste įdėjome 30 išeinančių nuorodų ir Yoast perspėjimo taip ir nesulaukėme. Pasirodo, tai normalu... Labai keista, bet iš vieno nedidelio puslapio neturėtų būti daugiau nei 10-20 išeinančių nuorodų...

MetaTitle tinkamo dydžio. Laikoma, kad normalus MetaTitle ilgis – 70 simbolių su tarpais. Jį viršijus Yoast pranešimas paraudonuos.

Ar jūsų tekstas atitinka visus šiuos kriterijus? Mūsų tikrai ne. Kai kurie SEO specialistai irgi pataria šiuo įskiepiu aklai nepasitikėti.

P.S. Šis straipsnis neatitinka kai kurių Yoast reikalavimų:

  • Tarpas tarp antraščių turi būti didesnis nei 300 žodžių;
  • Tikslinis raktažodis Yoast panaudotas daugiau nei leistina - 2,6 proc.
  • Kažkodėl tikslinio raktinio nefiksuoja straipsnio pradžioje, nors jis yra pirmamame paragrafe...
  • Nėra nė vienos vidinės nuorodos.

Ar tai reiškia, kad šis 570 žodžių tekstas yra nekokybiškas? 😉