Pereiti prie turinio

rasymas

Šis straipsnis yra skirtas visiems, kas nori išmokti greitai ir kokybiškai rašyti SEO straipsnius. Už jus straipsnio neparašysime, tačiau padėsime susiplanuoti patį rašymo procesą, kad SEO straipsniai būtų lengvai skaitomi, greitai rašomi, o gal net ir įdomūs.

SEO straipsnių apimtis

Amžinas klausimas. Paprastas atsakymas: 300-500 žodžių. Kodėl toks kiekis? Tai Word puslapis, kuriam perskaityti reikia 3-5 minučių. Tiek laiko gali skirti daugelis interneto lankytojų. Tiesa, Google robotui tiek nereikia, bet apsimeskime, kad rašome skaitytojams, o ne programoms...

Ar kas pasikeis, jei rašysite 500-700 žodžių straipsnius? Lietuvos SEO rinkoje daryti eksperimentai parodė, kad ilgas tekstas ne visada yra geriau randamas, tad 500-700 žodžių straipsniai NEBŪTINAI yra geresni. Tokios apimties tekstai yra rašomi įmonės tinklaraščiuose ir žiniasklaidoje.

Kas bus, jei parašysite 200 žodžių straipsnį? Nieko. Klausimas tik kur jį paskui publikuosite, kai dauguma straipsnių katalogų priima straipsnius nuo 300 žodžių apimties. Kai kurie net reikalauja 450 ir daugiau.

Kur talpinsite SEO straipsnius

Keistas klausimas SEO straipsnių rašytojui? Deja, dabar 2019 metai ir labai svarbu žinoti, kam rašote straipsnius. Nuo to, kokiame puslapyje jie bus talpinami, gali priklausyti straipsnio tema, tonas, stilius. Pavyzdžiui, gaunate užduotį parašyti SEO straipsnį apie automobilių nuomą. Kelionių tinklaraštyje rašysite vienaip, verslo leidiniui – kitaip, pramogų leidiniui – dar kitaip. Galima skirtingai tą patį straipsnį rašyti ir moteriškos auditorijos lankomam puslapiui, taigi, skaitytojų auditorija ir puslapio tematika yra svarbi.

SEO straipsnio pavadinimas

Jis nebūtinai turi būti „clickbaitinis“ – labai užkabinantis. Rašote SEO straipsnį, todėl reiktų paminėti pagrindinį raktinį žodį. Linksnis – nesvarbus. Reiktų vengti straipsnio pavadinimo, kuris sutampa su raktiniu žodžiu, pavyzdžiui „automobilių nuoma Vilniuje“. Taip pat reiktų vengti ilgų pavadinimų. Idealiausias ilgis – 6-8 žodžiai.

3 SEO straipsnio dalys

Įžanga

SEO straipsnis turėtų prasidėti gana gerai paruošta įžanga, kuri atsakytų į tuos klasikinius 5 klausimas: Kas? Kada? Ką veikė? Kur? Kodėl? Įžangos apimtis – 2-5 sakiniai. Pirmuose dviejuose sakiniuose galėtų būti paminimas raktinis žodis. Kodėl? Todėl, kad pirmus du sakinius Google dažniausiai paima kaip MetaAprašymą ir parodo paieškos rezultatuose.

Problemos dėstymas

SEO straipsnio esmė – aprašyti tam tikrą problemą ir išvardinti jos sprendimo būdus, tarp kurių yra ir užsakovo siūlomas būdas. Didžioji straipsnio dalis (apie 200 žodžių) turėtų būti skiriam būtent problemos nagrinėjimui. Galima grįžti prie tų 5 klausimų iš įžangos ir kiekvieną jų atsakyti 3-5 sakiniais.

Dėstymas yra ilgiausioji teksto dalis, todėl čia reiktų viską skirstyti į kelias pastraipas su pastraipų pavadinimais. Pastraipų pavadinimus reiktų išskirti H2 arba H3 formatavimu, iš bėdos tiks ir paprastas Bold tekstas.

Pabaiga

Trumpas apibendrinimas ir priminimas, kas gali išspręsti minėtą problemą. Čia galima rašyti ir tiesioginę reklamą, paminėti įmonės pavadinimą, duoti tiesioginę nuorodą į užsakovo puslapį. Pabaiga turėtų būti 2-3 sakinių ilgumo.

SEO straipsnio formatavimas

Labai svarbu tinkamai formatuoti SEO straipsnius. Rekomenduojama pastraipos pavadinimus dėti kas 200 žodžių, kad skaitytojui būtų paprasčiau koncentruoti dėmesį. Pastraipos turėtų būti iš 3-5 sakinių, ne ilgesnės. Tekste nereikia papildomai paryškinti raktinių žodžių. Jei užsakovas prašo juos paryškinti, tai darykite naudodami ne Bold, o Highlight funkciją Worde. Kai tekstas kopijuojamas publikavimui, Bold išlieka, o Highlight pranyksta daugumoje TVS redaktorių.

Nereikia naudoti Underline formatavimo. Šis būdas yra naudojamas tik nuorodai paryškinti.

Paryškinti galima žodį ar frazę, ne ištisus sakinius straipsnio viduryje.

Iliustracijas ir video intarpus paprastai deda užsakovas, tačiau galite palengvinti užduotį, jei turite laisvo laiko. Dažnai Copy+Paste publikavimas iš jūsų įdomaus straipsnio padarys nykų ir nuobodų skaitalą.

Nuorodas susidės pats užsakovas arba tas, kuris publikuos straipsnį. SEO straipsnių rašytojas gali įdėti nuorodas į šaltinius, kuriais rėmėsi rašydamas straipsnį, jei to pageidavo užsakovas. Beje, išeinančios nuorodos į Wikipedia, Forbes ar CNN puslapius tikrai nekenkia, kaip iki šiol buvo manoma.

SEO straipsnį saugokite Word dokumentu. Jei dirbate su Mac kompiuteriu, nesiųskite .pages failo – jis nemokės jo atsidaryti. Dirbdami su Open Office redaktoriais stebėkite, ar nesaugote straipsnio .odt formatu – jis Worde praranda tam tikrus formatavimo dalykus.

Naudokite klaidų tikrinimą. Google Docs turi tokią funkciją, tačiau ji labai silpna. Nepatingėkite straipsnio gramatikos pasitikrinti rasyba.lt puslapyje ar panašiuose įrankiuose.

Sėkmės!

seo mirė

Labai įdomų klausimą užduoda kai kurie atsargūs klientai. Kas gi nutiks, kai SEO straipsniuose nuorodos taps nebevertingos, kaip ir nuorodų kataloguose? Ką tada darys visa ta masė tinklaraščių, kuriuose dabar tik SEO straipsniai. Pasidalinsime savo vizija.

Kai kurie SEO straipsnių tinklaraščiai taps teminiais leidiniais

Jei pavadinime yra žodis „namai“, „statyba“, „remontas“, „apdaila“, tokie tinklaraščiai jau dabar gali nustoti priimti straipsnius apie rūbus, automobilių nuomą ir baidares. Po SEO „pasaulio pabaigos“ tokie tinklaraščiai turėtų pradėti rašyti tik tam tikromis temomis. Nesvarbu, kad ta tema mažai kam įdomi... Tokiu būdu atsiras nemažai specializuotų leidinių ir leidinukų įvairiomis temomis – statyba, medicina, IT, verslas, mada, finansai ir t.t.

Tokie teminiai tinklaraščiai jau dabar yra pakankamai populiarūs ir už SEO straipsnio patalpinimą ima daugiau nei dešimt eurų.

Tinklaraščiai be nuorodų

Kaip tai įmanoma? Labai paprastai. Bent 50 proc. visų tinklaraščio straipsnių bus be nuorodos. Tai pasiekti nelabai sudėtinga. Reiktų jau dabar pereiti per senus straipsnius ir pasižiūrėti, kurie užsakovų puslapiai nebeveikia. Kam laikyti nuorodą į neveikiantį puslapį? Čia padeda įvairūs WordPress įskiepiai, pavyzdžiui, Broken Link Checker. Klausimas tik kas kiek reiktų tikrinti? Mes tai darome kas mėnesį. Juk nesinorėtų išmesti nuorodą, jei puslapis nulūžęs vos pora dienų...

Tiesa, norint išlaikyti tokį tinklaraštį, kiekvienam apmokėtam straipsniui reikia publikuoti papildomą straipsnį. Už juos kažkas turės sumokėti, tad kainos turi padidėti bent dvigubai.

Įmonių tinklaraščių atgimimas

Sakykime, daugelis tinklaraščių užsidarys. Tai reiškia, kad praėjus metams, niekas tiesiog nebepratęs jų domenų. Visi straipsniai ir turinys dings. Kur tada gauti nuorodų? Labai geras būdas tai padaryti yra atgaivinant įmonių tinklaraščius. Jau dabar bandome surinkti sugrupuotus įmonių tinklaraščius pagal temas. Jei reikia kažką pareklamuoti iš IT sferos, kreipsimės į dešimtis konkurentų arba pusiau konkurentų (Beje, Samsung ir Apple yra daugiau partneriai, nei konkurentai, nors konkurencinė kova tarp jų arši. Bet tai tik RSV). Tada jiems bus siūlomi kokybiški, ne SEO straipsniai su viena vienintele nuorodėle. Tai normali turinio rinkodaros strategija.

Pasakiški pinigai už straipsnio patalpinimą

Ar žinote, kiek kainuoja patalpinti straipsnį su nuoroda žiniasklaidos portaluose? Mažiausiai 100 eurų. O jei dar straipsnį reikia paruošti, tai pridėkite dar 100-200 eurų. Štai jums ir SEO straipsnis. Kai nebeliks SEO straipsnių katalogų, kažkas pagalvos apie tai, kaip gerai buvo prie tų 3-4 euriukų...

Ir tik laiko klausimas, kada didieji portalai savo pirktinio turinio kiekiu susilygins su originaliu ir bus pastebėti Google ir nubausti už nuorodų pardavinėjimą. Tada tokios investicijos bus labai nevykusios.

Savų tinklaraščių kūrimas

Tokia praktika jau buvo taikoma. Bet ji nutrūko dėl turinio rinkodaros neišmanymo. Jei jau investuoji į savo tinklaraštį kitokiu pavadinimu, tai reikia ne tik parašyti 10 straipsnių pradžiai, bet ir pasiieškoti tam tinklaraščiui skaitytojų. Kai skaitytojų nėra, tinklaraštis po truputį numiršta natūraliai. Tiesa, nuorodos jame lieka...

Kadangi išeinanti nuoroda tokiame tinklaraštyje viena, visai neblogai bus įdėti ir daugiau nuorodų į susijusius puslapius. O štai už tokias nuorodas jau galima imti pinigus iš konkurentų... Tik atsargiai.

Tikėkimės, kad SEO tinklaraščiai neišnyks artimiausiu metu, kaip kad kalbama. Beje, taip kalbama pastaruosius 5 metus. Lietuvoje jie išnykti nė neketina, nors drastiškų permainų tikrai reikėtų.

 

 

1

kaip rašyti straipsnį

Taip, teisingai, jūs patys galite jį parašyti. Nereikia čia didelių mokslų. Reikia tik valandos laiko. Šiame straipsnyje duosime konkrečius patarimus, kaip parašyti gerą SEO straipsnį. Užtruksite tik valandą. Ne daugiau...

Kaip rašyti SEO straipsnį apie tai, ko neišmanai...

Čia esminė dilema. Nes norint viską išmanyti neužteks gyvenimo domėtis. SEO straipsnis turi būti paviršutiniškas. Tai reiškia, kad jo tikslas nėra gilintis į tam tikras problemas, jas analizuoti ir ieškoti sprendimo būdų. Tai mokslinio darbo – referato, kursinio, diplominio tikslas. SEO straipsnis bus talpinamas tinklaraštyje, kurio niekas neskaito, arba apsidžiaugs radęs tokį „perliuką“, kaip šis straipsnis.

Esmė yra nepateikti daug naudingos informacijos, bet sudominti jos pasiieškoti internete. Dėl to SEO straipsniuose taip dažnai atrandame raginimus paieškoti Google tam tikrų frazių.

Raktažodžių paieška – 15 minučių

Pirmiausia susirašykite raktinius žodžius, kuriuos panaudosite straipsnyje. Naudokitės galva ir Google pasiūlymais. Jei rašote apie buhalterines paslaugas, tiesiog įveskite pora žodžių į paieškos laukelį ir stebėkite, kokius pasiūlymus duos Google. Išsirinkite pora ir juos susirašykite. Užtruksite 10 minučių ieškodami. Jums reikia bent 5 raktinių žodžių.

Informacijos paieška – 15 minučių

Iš karto galite atsiversti Delfi.lt ir Wikipedia.org puslapius, taip pat ir Quora.com ten įveskite savo raktinius ir pasižiūrėkite, kas ką rašo. Per 15 minučių tikrai surasite pora naudingų straipsnių ir permesite juos akimis. Visko skaityti tikrai nebūtina, nebent labai įdomu patiems. Per 15 minučių galima perskaityti 3 didelius straipsnius. To pakaks, kad galėtume papasakoti informaciją savais žodžiais.

Straipsnio rašymas – 30 minučių

Turite raktinius, šiek tiek pasidomėjote pasaulinėmis tendencijomis, dabar kibkite į darbą. Parašyti 300-500 žodžių tekstą galima per 20 minučių, tačiau taip rašo profesionalai. Jums reikės daugiau laiko ir pastangų. Per pusvalandį galite surašyti visai neblogą ir pusilgį straipsnį.

Straipsnio struktūra labai paprasta:

  • Įžanga;
  • Problemos konstatavimas ir jos aplinkybių paaiškinimas;
  • Problemos sprendimo būdas;
  • Apibendrinimas ir moralas.

Įterpkite tam tikro asmens citatą – atrodys solidžiai, kaip pranešimas spaudai. Net jei ir nežinote tikslaus žmogaus vardo. Pakaks paminėti, kad kažkuris darbuotojas sakė ar prasitarė...

Viskas, straipsnis gatavas. Ar jus labai skubina terminai? Ar įmanoma atidėti publikavimą rytojaus dienai? Jei taip, atidėkite. Kitą dieną tekstą dar kartai perskaitykite. Radote keletą vietų, kurios nepatinka? Pataisykite jas, pakeiskite keletą frazių. Tekstas visada yra gyvas, tad natūralu, kad kitą dieną nebūsite linkę naudoti tam tikrų žodžių konstrukcijų, kurias panaudojote vakar.

Nepamirškite formatavimo! Pastraipų pavadinimus ne pajuodinkite, o uždėkite antraštės stilių H2, H3 ar H4. H1 jau panaudotas publikuojant. Tai jūsų straipsnio pavadinimas. Naudokite sąrašus ir taškuotą grupavimą („bullet point“). Tai padeda skaitytojui lengviau suvokti tekstą. Jei neturite kaip patikrinti klaidų, pasinaudokite nemokamu įrankiu Rasyba.lt. Tai lietuviško teksto klaidų tikrinimas...

Jūsų straipsnis baigtas! Dabar galite jį publikuoti. Kur? Čia jau kita tema…

 

yoast

Kalbantis su kai kuriais klientais, kurie yra itin susirūpinę savo puslapio SEO ir tekstų kokybe, dažnai kalba pakrypsta apie vieną dažniausiai naudojamų SEO įskiepių Yoast. Bėda ta, kad šis įskiepis yra skirtas anglakalbei rinkai ir kartais lietuviški tekstai nėra tinkami. Bet esmę galima suprasti.

Yoast turi tam tikrą taisyklių rinkinį, kuris nusako, ar tekstas yra pakankamai geras. Pastebėkite, jei atitinkate daugumą reikalavimų, viršutinėje juostoje atsiranda žalias rutuliukas, o jei ne – raudonas, signalizuojantis, kad reikia kažką pakeisti.

Kokie tie Yoast reikalavimai?

Sakinio ilgis. Normalu, kad sakinys būtų iki 20 žodžių ilgio. Vargas mokslininkams! Jie neturi jokių šansų patenkinti šiuosreikalavimus 😉. Beje, ilgesnių nei 20 žodžių sakinių kiekis teste neturėtų viršyti 25 proc. Tai reiškia, kad tik vienas iš 4 sakinių gali būti ilgesnis, nei 20 žodžių.

Paragrafo ilgis. Paragrafai turi būti ne ilgesni, kaip 150 žodžių.

Teksto ilgis. Tekstas turi būti ne mažesnis, nei 300 žodžių. Labai iš piršto laužtas reikalavimas. Raštvedyboje mašinraštis yra 250 žodžių, tad šis 300 skaičius nelabai turi realaus pagrindo.

Antraštė. Tekste reikia panaudoti bent vieną antraštę, kuri išskiriama ne pajuodintu tekstu, o H1, H2 ar H3 atributais.

Tarpai tarp antraščių. Yoast mano, kad optimalus tarpas tarp dviejų antraščių yra 300 žodžių.

Raktinis žodis antraštėje. Galima straipsniui priskirti vieną ar kelis raktinius žodžius. Raktinis žodis turi būti ir antraštėje. Jei jo ten nėra – minusas.

Raktinis žodis puslapio adrese. Jei jau įvedate raktinį žodį, žiūrėkite, kad jis būtų minimas ir adrese. Nesvarbu, ar tas raktinis turi lietuviškų raidžių, Yoast supranta ir be jų.

Raktinis žodis pirmame paragrafe. Yoast pageidauja, kad raktinis žodis būtų paminėtas straipsnio pradžioje, tai yra pirmajame paragrafe.

Raktinis žodis su išeinančia nuoroda. Raudonai pažymėtas perspėjimas, jei raktinis žodis yra išeinančios nuorodos tekste. Tai dėl paskutinių Google reikalavimų vengti tikslių raktinių frazių.

Raktinis žodis naudojamas pirmą kartą. Keista, bet Yoast rūpinasi ir kad savo puslapyje nenaudotumėte to paties raktinio žodžio daugelyje savo puslapių.

MetaDescription. Nėra metadescription? Google robotai nuskaitys pirmą tekstą, o Yoast raudonas rutuliukas primins, kad kiekvienam puslapiui reikia MetaAprašymo, kuris dabar yra 220 simbolių su tarpais.

Vidinės nuorodos. Raudonai dega signalas tada, kai tekste nėra vidinių nuorodų. Visiškai nepagrįstas Yoast reikalavimas, nes paprastai daugelis WordPress dizaino temų turi susijusių straipsnių funkciją, kuri ir padaro tas vidines nuorodas po tekstu.

Raktažodžių tankis. Yoast mano, kad 2,5 proc. teksto gali sudaryti raktažodis. Jei šis procentas yra didesnis – perspėjimas. Įdomu tai, kad raktažodžių tankis jau kuris laikas laikomas atgyvena, nors logikos tame yra. Juk lietuvių kalbos mokytoja pastoviai taisydavo sakinius, kuriuose nuolatos kartodavosi tas pats veiksnys...

Raktažodis paveikslėlio ALT pavadinime. Google reikalauja visiems paveikslėliams normalaus ALT pavadinimo. Yoast reikalauja, kad jame būtų ir raktažodis. Nelabai pagrįstas reikalavimas, nes daug kur naudojamos asociatyvios iliustracijos. Jei paveikslėlyje pavaizduotos dvi rankos, tai kodėl turėtume ALT tekste rašyti „UAB steigimas“ ar „verslas“?

Išeinančių nuorodų kiekis. 400 žodžių tekste įdėjome 30 išeinančių nuorodų ir Yoast perspėjimo taip ir nesulaukėme. Pasirodo, tai normalu... Labai keista, bet iš vieno nedidelio puslapio neturėtų būti daugiau nei 10-20 išeinančių nuorodų...

MetaTitle tinkamo dydžio. Laikoma, kad normalus MetaTitle ilgis – 70 simbolių su tarpais. Jį viršijus Yoast pranešimas paraudonuos.

Ar jūsų tekstas atitinka visus šiuos kriterijus? Mūsų tikrai ne. Kai kurie SEO specialistai irgi pataria šiuo įskiepiu aklai nepasitikėti.

P.S. Šis straipsnis neatitinka kai kurių Yoast reikalavimų:

  • Tarpas tarp antraščių turi būti didesnis nei 300 žodžių;
  • Tikslinis raktažodis Yoast panaudotas daugiau nei leistina - 2,6 proc.
  • Kažkodėl tikslinio raktinio nefiksuoja straipsnio pradžioje, nors jis yra pirmamame paragrafe...
  • Nėra nė vienos vidinės nuorodos.

Ar tai reiškia, kad šis 570 žodžių tekstas yra nekokybiškas? 😉